آدرس: مشهد

36229090 051

درک تفاوت میلگرد و مفتول، می‌ تواند از به کار بردن نامناسب آن‌ها به‌ جای یکدیگر، جلوگیری کند. اگر در حال انجام پروژه‌ ای ساختمانی هستید؛ حتماً هم نام میلگرد و هم مفتول به گوشتان خورده است. از آنجایی‌ که در بسیاری از مواقع، هدف از به کار بردن هر دوی آن‌ها یکی است، درک تفاوت آنها گاهی دشوار می‌ شود. هر دوی این مصالح، فولادی هستند، اما ساختار، وزن، شیوه قرارگیری و دیگر ویژگی‌ های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

سوال اساسی این است که در کدام پروژه، باید از کدام‌ یک از این مصالح استفاده کرد؟ استفاده از هرکدام از این دو متریال، بستگی به مواردی نظیر وزن و حجم پروژه دارد. مقاومت در برابر فشارهای برشی، خمشی و نیازی که یک پروژه به انعطاف‌ پذیری دارد، می‌ تواند استفاده از میلگرد یا مفتول را توجیه‌ پذیر کند. به‌ طور کلی، تفاوت میلگرد و مفتول در میزان تحمل این فشارها، مکانیسم درگیری آنها با بتن، هزینه و مراحل نصب، کاربری هرکدام از آنها را متفاوت کرده است.

در این مقاله از سایت مجموعه آهن فروش، ابتدا میلگرد را توضیح خواهیم داد، همچنین خصوصیات و انواع این ابزار ساخت‌ و ساز فولادی را شرح می‌ دهیم. سپس به سراغ مفتول رفته و موارد بررسی‌ شده برای میلگرد را برای این ابزار نیز توضیح می‌ دهیم. با توجه به آشنایی اولیه حاصل‌شده، در بخش نهایی مقاله تفاوت میلگرد و مفتول را از نظر عملی و ساختاری بیان خواهیم کرد. همچنین، روش تولید این دو را نیز با یکدیگر مقایسه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *