آدرس: مشهد

36229090 051

یکی از صنایع فولادی که در کارگاه‌ ها و مصارف ساختمانی استفاده بسیار گسترده‌ ای دارد، میلگرد است. این روزها انواع میلگرد در بازار موجود است که با توجه به کاربرد مورد نظر خود باید سراغ یکی از آنها بروید. مراکز تولید میلگرد برای راحت‌ تر شدن کار مشتریان اقدام به رتبه بندی میلگرد کرده‌ اند که طبق آن می‌ توان انواع محصولات را مشخص کرد.

در ایران دو نوع رتبه بندی میلگرد در نظر گرفته می‌ شود که اولی بر اساس رتبه بندی تولید کنندگان میلگرد و دوم بر اساس استاندارد تولید آنها می‌ باشد. در ادامه این مطلب از آهن فروش قصد داریم توضیحات بیشتری در خصوص رتبه بندی میلگرد بگوییم و همچنین توضیحات بیشتری مانند قیمت روز میلگرد در بازار و کارخانه تولید میلگرد با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با انواع میلگرد از نظر استاندارد

استاندارد‌های در نظر گرفته شده برای انواع میلگرد تعیین کننده خصوصیات مکانیکی و فیزیکی این محصولات می‌ باشند. در یکی از رایج ترین استانداردها انواع میلگرد به به صورت زیر است.

افرادی که در زمینه طراحی سازه‌ های مختلف فعالیت می‌ کنند، باید حتماً با این رتبه بندی میلگرد آشنا باشند. همچنین قیمت روز میلگرد در بازار با توجه به نوع آن متفاوت است. کارخانه تولید میلگرد آهن فروشان و سایر کارخانه‌ های فعال در حوزه تولید میلگرد بر اساس این استانداردها فعالیت دارند. در ادامه هر کدام از آنها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

 آشنایی با میلگرد a1

این نمونه از انواع میلگرد با نام میلگرد داکتیل نیز شناخته می‌ شود. آلیاژهای به کار رفته در این نمونه از فولاد ۶۰ درصد سیلیسیوم و ۲۴ درصد کربن است. همین باعث شده تا مقاومت کششی محصولات پایین‌ تر باشد و ساختار نرم‌ تری داشته باشند . این میلگردها که در اکثر موارد بدون آج تولید می‌ شوند دارای تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش جاری ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشند. ترکیبات شیمیایی این میلگردها به صورتی است که میزان کربن پایین‌تری دارد و همین باعث شده تا برای انجام فعالیت‌ هایی مانند جوشکاری و آهنگری گزینه‌های ایده آلی باشند. قیمت میلگرد a1 بسته به کارخانه تولید کننده میلگرد می‌ تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی می‌ توان گفت که پایین‌ تر از سایر انواع میلگرد است.

آشنایی با میلگرد a2

این نمونه از میلگرد را با نام میلگرد آجدار مارپیچ ساده نیز می‌ شناسند. چرا که شکل ظاهری آج آنها به صورت یک مارپیچ از ابتدا تا انتهای میلگرد است. میزان کربن استفاده شده در ساختار این محصولات کمی بیشتر از نمونه قبلی است.  همین باعث شده تا این محصولات در بازار به عنوان میلگرد نیمه ترد (خشک) شناخته شود. تنش گسیختگی این میلگرد ۵۰۰۰ کیلوگرم بر هر سانتیمتر مربع و تنش جاری آن سه هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است. برای پیدا کردن قیمت روز میلگرد در بازار ایران، ممکن است مشاهده کنید که آنها را با نام میلگرد عاج ۳۴۰ نیز می‌ شناسند. همچنین محصولات بیشترین کاربرد را در صنایع ساختمانی و تولید خاموت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *