آدرس: مشهد

36229090 051

علت استفاده از میلگرد در بتن افزایش مقاومت کششی بتن و در نتیجه بالا رفتن میزان مقاومت و استحکام سازه است. شاید بتوان گفت اصلی‌ ترین فاکتور یک ساختمان، استحکام و مقاومت آن می‌ باشد که مهندسین عمران در ساخت و سازها باید به این مورد توجه ویژه‌ ای داشته باشند. بتن و میلگرد دو ماده اولیه‌ ای هستند که نقش مکمل یکدیگر را دارند و باعث مقاومت بیشتر ساختمان در برابر فشارهای مختلف می‌ گردند. در این مقاله از آهن فروش قصد داریم به بررسی علت استفاده از میلگرد در بتن و مزایای آن بپردازیم.

اهمیت استفاده از میلگرد در بتن

ویژگی اصلی بتن بالا بودن مقاومت فشاری آن است و از آن برای قطعات تحت فشار مانند ستون‌ ها استفاده می‌ گردد. اما بتن در برابر شکنندگی ضعیف است و مقاومت کششی پایینی دارد. از این رو باید این مورد نیز تقویت گردد تا برای استحکام سازه مشکلی به وجود نیاید. برای این امر از میلگرد فولادی استفاده می‌ کنند. میلگرد مقاومت کششی بالایی دارد و می‌ تواند ضعف بتن را در این زمینه جبران نماید.

زمانی که میلگرد به بتن اضافه می‌ شود و باعث افزایش مقاومت آن می‌ گردد، به اصطلاح بتن مسلح بدست می‌ آید. استفاده از بتن مسلح در استحکام طولانی مدت سازه‌ ها نقش اساسی دارد. در واقع اگر از میلگرد فولادی به عنوان ماده مرکب بتن استفاده نشود، به دلیل وارد آمدن بار و فشار بیش از تحمل بر بتن، دچار ترک و در آخر شکستگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *